shopping-cart 0,00 zł

swobodnie na temat

reklama

Podsumowanie konferencji ,,Styl to komfort'

computer zapisz w bibliotece

Podsumowanie konferencji ,,Styl to komfort'

28 września `16
Dane techniczne

Kreowanie, tworzenie i wdrażanie innowacyjności to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Głównym elementem tych dążeń są potrzeby człowieka. Podążanie za trendami i potrzebami konsumentów, stanowi główny wyznacznik kierunku rozwoju wszystkich organizacji. Czy zatem firmy działające na polskim rynku są w stanie podołać i przewidzieć potrzeby swoich klientów? Tak, a odpowiedź na to pytanie poznaliśmy podczas konferencji ,,Styl to komfort' współorganizowanej przez markę Urzędowski.


O design thinkingu w Polsce mówi się coraz chętniej, a co istotniejsze, znacznie częściej podejmuje się kroki mające na celu wdrażanie myślenia projektowego w działalność rodzimych firm. Potwierdzenie tych słów, poznaliśmy podczas Konferencji „Styl to komfort”, w której udział wzięli najwybitniejsi architekci w Polsce. Wydarzenie odbyło się 21 września w Centrum Promocji Mody przy Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Sam wybór miejsca spotkania pokazuje, że design thinking to nie tylko teoria, a praktyczne i realne przykłady potwierdzające skuteczność danych działań. Łódź to bowiem pionier myślenia projektowego, które z sukcesem wdraża już od 10 lat.


Design thinking to przyszłość każdej firmy

Wybór miejsca konferencji, jak również dobór prelegentów nie był przypadkowy. Wśród zaproszonych mówców znalazła się śmietanka polskich twórców i realizatorów myślenia design thinking. Przedstawicielem i absolutnym ekspertem danego sposobu kreowania polityki firmy, był Henryk Stawicki, na co dzień zajmujący się pomocą organizacjom w tworzeniu strategii usług, brandów i produktów w oparciu o design thinking. Przez 1,5 h trwania wykładu, absolwent prestiżowej Parsons School of Design, wprowadził zebranych w innowacyjny świat kreowania design thinkingu. Zaprezentowane przez niego doświadczenia, znakomicie obrazowały całą istotę danego pojęcia. Wszyscy z zebranych gości, mieli okazję przekonać się, że człowiek to początek i koniec absolutnie każdego działania podejmowanego w firmie. Jak podkreślił – design thinking, to nie sama produkcja dla piękna, ale produkcja ergonomiczna, przyszłościowa i nastawiona na korzyść człowieka. Firmy, które stawiają człowieka na piedestale swoich działań, idealnie potrafią wykreować dobrze prosperującą podaż. Potrzeby ludzkie kreują aktualną rzeczywistość, co według niego przyczyni się do powstania ery uczenia się i słuchania głosu konsumentów. O tym jak współcześnie potrzeby ludzkie pełnią ważną rolę w działalności organizacji, opowiedział uczestnikom spotkania Robert Konieczny – znakomity architekt, właściciel biura KWK Promes słynący ze śmiałych, nowatorskich rozwiązań. Wystąpienie utytułowanego projektanta, było prezentacją wybranych, a przede wszystkim znaczących z perspektywy architektury projektów. Na ich podstawie, Robert Konieczny pokazywał, jak zmieniało się myślenie wobec szeroko rozumianej architektury. – Nietypowe potrzeby ludzi, z którymi współpracuje, są podstawą tworzenia innowacyjnych projektów – mówił podczas konferencji. Prezentacja w ciekawy sposób ukazała również, że dla każdego z nas styl i komfort oznacza coś zupełnie innego. Dla niektórych jest to „bezpieczny dom” (jeden z milowych projektów architekta), do którego nikt niepowołany nie ma wstępu, a dla innych „dom autorodzinny” (dzieło docenione na całym świecie za swą innowacyjność), w którym garaż włączono do reprezentacyjnej części budynku, co jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych mieszkańców, a także wynikiem postępu technologicznego w motoryzacji.


Styl i komfort idealnie się uzupełniają
Dalsza część konferencji poświęcona była jej głównemu tematowi. Na szereg pytań odpowiadał bowiem ceniony duet projektantów mody Paprocki & Brzozowski, który skutecznie podejmował próbę odpowiedzi na zagadnienie utożsamiania się pojęć stylu i komfortu. Nie bez znaczenia w podnoszonej tematyce była współpraca artystów z marką Urzędowski, cenionego za jakość i innowacyjność producenta stolarki otworowej. – Projekty stworzone z duetem Paprocki & Brzozowski to dla nas wyraz indywidualności, wykraczania poza standard i przeciętność. Zawsze dążymy do najwyższej jakości, dlatego współpraca z tak wybitnymi projektantami była dla nas naturalnym wyborem – mówił podczas konferencji Jarosław Issel, Prezes Zarządu BMK Europe S.A, w którego skład wchodzi marka Urzędowski. Efektem tej niezwykłej kooperacji były trzy linie produktowe okien: Pure, Love i Glamour uzupełnione o okna balkonowe, przesuwne drzwi tarasowe oraz drzwi zewnętrzne, które w pełni oddają hasło przewodnie konferencji – „Styl to komfort”. Paprocki & Brzozowski starali się przełożyć swoje myślenie na kwestie czysto architektoniczne. – W architekturze, wydaje nam się, że komfort to logistyczne podejmowanie przestrzeni, w której chcemy być, do której chcemy wracać. Myślę, że najprostsza definicja opiera się na tym, że komfort to przede wszystkim wygoda w użytkowaniu – mówili projektanci.


Definicja zależna od osobistych poglądów
Zwieńczeniem całego spotkania był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział wszyscy prelegenci, przy dodatkowym wsparciu merytorycznym prof. Małgorzaty Siwek, wykładowcy z 30-letnim doświadczeniem w nauczaniu m.in. w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W kończącej wydarzenie dyskusji, zebrani goście starali się m.in. wytłumaczyć i opisać pojęcie komfortu. – Jeśli chodzi o komfort, każdy ma swoją indywidualną wizję jego pojmowania. Na pewno ten obraz musi być zgody z naszą wewnętrzną ergonomią, odczuciami, czy osobistymi potrzebami. Jest to najprościej mówiąc, sprawa bardzo indywidualna – podsumowywała prof. Małgorzaty Siwek.

Konferencja bez wątpienia miała bardzo duże znaczenie wobec myślenia w kategoriach rozwoju innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Potwierdzają to także słowa Jarosława Issela: –Spotkanie miało na celu zainspirować rynek do myślenia, że w dzisiejszych czasach do oferowanych produktów nie możemy podchodzić jedynie w kryteriach praktyczności. Ważny jest również design i piękno oferowanych rzeczy. Tak naprawdę, wszystko co powinniśmy oferować powinno mieć swój unikatowy styl, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu.

Organizatorami konferencji „Styl to komfort” byli: właściciel marki Urzędowski, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Centrum Promocji Mody w Łodzi. Patronat medialny nad wydarzeniem, objął magazyn Architektura & Biznes.



Marka Urzędowski jest obecna na rynku od ponad 25 lat. Przez ćwierć wieku istnienia, za priorytet uznawała jakość i innowacyjność. Strategia marki zawsze opierała się na wykorzystaniu nowych technologii i rozwiązań, oddziałując tym samym na rozwój całej branży. W przemyślany sposób dobierając wyselekcjonowane partie drewna i komponentów, Urzędowski od lat nadaje pomieszczeniom wyjątkowy charakter, będąc synonimem wysokiej jakości stolarki.