Cztery dobroczynne właściwości kąpieli!

Gorąca kąpiel czy zimny prysznic?


W okresie jesienno-zimowym, kiedy szybko robi się ciemno, a za oknem często panuje szaruga stres, zmęczenie i złe samopoczucie dotykają nas szczególnie dotkliwie. Sposobów na poprawę samopoczucia jest wiele. Jednym z nich jest odprężająca kąpiel. Czas spędzony pod prysznicem lub w wannie to moment odcięcia się od zgiełku otaczającego nas świata, kiedy bolączki dnia codziennego odchodzą w niepamięć.

Po pierwsze – kąpiel poprawia nastrój

Kąpiel może zmniejszyć uczucie depresji i pesymizmu, ponieważ uczucie bliskości, jakie daje nam zanurzenie w ciepłej wozie, „daje nam skojarzenia z byciem w łonie matki”. Ogólnie rzecz biorąc, kąpiel wywołuje uczucie komfortu, a to pozwala zrelaksować się umysłowi i całemu ciału. Świetnym pomysłem jest także zażywanie kąpieli w wannie z dodatkiem ziół, olejków eterycznych czy soli, które możemy dobierać do naszych potrzeb i upodobań.

© SANPLAST

Po drugie – zimny prysznic hartuje

Doskonałe efekty i podniesienie odporności przyniesie ciału zimny prysznic, czy naprzemienne stosowanie natrysku chłodną i gorącą wodą. Hartowanie ciała ma korzystny wpływ na krążenie, układ nerwowy, przemianę materii i oczywiście odporność organizmu. Prysznic przyczynia się też do polepszenia termoregulacji całego organizmu. Dzięki niemu nasz organizm będzie funkcjonował lepiej i będzie bardziej efektywnie się chronił przed przegrzaniem czy przeziębieniem. Poranny rześki natrysk to doskonały sposób na pobudzenie organizmu do działania. Udowodniono także, że zimny prysznic pomaga przyspieszyć metabolizm, co przekłada się na oczyszczenie organizmu z toksyn, a nawet może wesprzeć nasze wysiłki przy odchudzaniu. Pamiętajmy, aby po takim prysznicu, odczekać choć chwilę przed wyjściem z domu.

Gorąca kąpiel czy zimny prysznic?

© SANPLAST

Po trzecie – kąpiel pozwoli Ci zasnąć

Korzyści płynące z wysokiej jakości snu są powszechnie znane, ale uzyskanie efektywnych ośmiu godzin, dla wielu pozostaje nieuchwytne. Jedna z teorii głosi, że niższa temperatura ciała pomaga wywołać sen, dlatego niektórzy naukowcy zalecają pójście spać w zimnym pomieszczeniu. Ale ciepła kąpiel przed snem może przynieść podobne rezultaty. W nocy temperatura naszego ciała naturalnie spada, co sygnalizuje produkcję melatoniny — hormonu snu. Ciepła kąpieli podniesie temperaturę ciała, a wyjście z łazienki szybko ją schłodzi, pobudzając w ten sposób produkcję melatoniny i lepiej przygotowując do snu.

Gorąca kąpiel czy zimny prysznic?

© SANPLAST

Po czwarte – kąpiel łagodzi objawy przeziębienia

Para powstająca podczas gorącej kąpieli może zdziałać cuda na zatkany nos i nieprzyjemny kaszel. Niedrożny nos jest spowodowany stanem zapalnym, a para powoduje ruch naczyń krwionośnych w zatokach i nosie, rozluźniając w ten sposób blokadę ze śluzu. Ciepła kąpiel może również pomóc Twojemu układowi odpornościowemu w lepszym zwalczaniu wirusów.

 

Więcej informacji na stronie firmy SANPLAST S.A. w portalu A&B

Koły Buderus
DOMiTRENDY [DYWILAN]