Ogólnopolski
termin składania prac
15.02.2023Plebiscyt Must Have 2023
organizator: Łódź Design Festival
cel
Must have to plebiscyt organizowany od 2011 roku przez Łódź Design Festival, wyróżniający najlepsze polskie wdrożenia pochodzące od polskich projektantów, projektantek, producentów i producentek. To nieodpłatnie nadawany znak jakości, którym polskie firmy mogą posługiwać się w kraju i za granicą. Powstał, by upowszechnić dobry polski design i dzięki temu promować rodzimy biznes oraz projektantów.
warunki
Wszystkie zgłoszenia do plebiscytu są nieodpłatne, a ich ilość jest nieograniczona.
Zgłoszenia do plebiscytu są przyjmowane zarówno w trybie indywidualnym od producentów/uprawionych reprezentantów, jak i w formie nominacji produktów przez członków rady ekspertów.
Aby produkt (kolekcja produktów) mógł być rozpatrywany w plebiscycie, musi spełniać dwa warunki: producent lub projektant/grupa projektowa muszą pochodzić z Polski, a zgłoszone produkty muszą być dostępne w regularnej sprzedaży.
Dodatkowym atutem będzie zgłoszenie produktów (lub kolekcji produktów), które szczególnie odpowiadają na współczesne potrzeby konsumentów — są wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i nie tworzą odpadów, dbają o zdrowie lub są idealne do domowego biura.
Ocenie rady ekspertów podlegają produkty i kolekcje produktów należące do następujących kategorii:
- meble,
- moda (ubiór, biżuteria, akcesoria),
- wyposażenie (oświetlenie, akcesoria),
- budownictwo i akcesoria,
- ogród,
- elektronika,
- sport i rekreacja,
- dziecko,
- zdrowie i uroda,
- hobby, rozrywka, edukacja,
- usługi.
nagrody
Podczas obrad wyłonionych zostaje około 80 produktów — otrzymują one nieodpłatny znak jakości must have, który może być wykorzystywany zarówno w kraju, jak i za granicą. Ilość wyróżnionych produktów może wahać się w zależności od decyzji rady ekspertów.
Wyróżnione produkty otrzymają:
- znak must have,
- statuetkę must have — limitowaną statuetkę must have zaprojektowana przez Bartka Mejora, czołowego polskiego projektanta ceramiki, wyprodukowana przez Porcelanę Krzysztof,
- możliwość udziału w wystawie must have towarzyszącej Łódź Design Festival,
- kompleksową kampanię promocyjną, skupioną na prezentacji laureatów must have (środa z #musthave, stałe rubryki w prasie i internecie, must have TALKS, czyli prezentacje produktów i marek podczas spotkań dla architektów, projektantów, inwestorów)
kalendarium
- Termin zgłoszeń: zgłoszenia trwają cały rok, jednak te przesłane do 15 lutego 2023 roku, będą rozpatrywane w ramach 13. edycji plebiscytu, realizowanej jako część programu 17. Łódź Design Festival,
- Łódź Design Festival: 18 – 28 maja 2023 roku.
rada ekspertów
Projekty zgłoszone do must have 2023 oceni rada ekspertów w składzie:
- Kamil Białas — redaktor naczelny magazynu „WhiteMAD” i serwisu whitemad.pl,
- Anna Olga Chmielewska — stylistka wnętrz i scenografka,
- Anna Grużewska — redaktorka, dziennikarka, redaktora naczelna „Czas na Wnętrze” oraz strony czasnawnetrze.pl,
- Piotr Maciaszek — architekt, projektant wnętrz, fotograf, współzałożyciel warszawskiego studia NOKE Architects,
- Dominika Olszyna-Kniaź — redaktora naczelna obszarów Lifestyle i Kultura onet.pl,
- Michał Piernikowski — dyrektor Łódź Design Festival,
- Hanna Rydlewska — dyrektorka wydawnicza „Vogue Polska” i redaktorka prowadząca „Vogue Polska Living”,
- Jan Sikora — wykładowca gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, założyciel pracowni Sikora Wnętrza,
- Jola Skóra — fotografka, projektantka, pomysłodawczyni JAM KOLEKTYW,
- Małgorzata Szczepańska — redaktorka naczelna i dyrektor kreatywna magazynu „Elle Decoration”,
- Agata Twardoch — architektka i urbanistka, profesorka na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej,
- Zofia Wyganowska — projektantka wnętrz.
więcej informacji
Więcej szczegółów oraz formularz zgłoszeniowy znajdziecie na stronie plebiscytu.
warunki
https://musthave.lodzdesign.com/pl/o-plebiscycie/
regulamin