computer zapisz w ulubionych

Butik Bodymaps – tymczasowe, kolorowe wnętrze w duchu less waste

Ola Kloc
13 listopada '20
Dane techniczne
Nazwa: Bodymaps
Lokalizacja: Polska, Warszawa, centrum handlowe Elektrownia Powiśle
Pracownia: Mili Młodzi Ludzie
Zespół autorski: Lech Moczulski, Przemysław Nowak, Iza Rogucka
Powierzchnia: 26,2 m²

Ewa Stepnowska, projektantka mody, która jeszcze podczas studiów na warszawskiej ASP odbyła staż u Marca Jacobsa w Nowym Jorku, prowadzi obecnie polską markę tworzącą kobiece kostiumy kąpielowe — Bodymaps. Stroje o niebanalnej kolorystyce i nawiązujących do lat 50., 60. i 70. detalach były główną inspiracją dla projektu lokalu marki w niewielkim butiku w centrum handlowym w warszawskiej Elektrowni Powiśle.

tymczasowe wnętrze w duchu less waste

Elektrownia Powiśle przebudowana niedawno według projektu pracowni APA Wojciechowski Architekci powstała na początku XX wieku jako jedna z najnowocześniejszych elektrowni w Polsce. Po niemal stu latach pracy poprzemysłowe budynki zamienione zostały w modne centrum handlowe.

W tej industrialnej przestrzeni marka Bodymaps zdecydowała się na prezentowanie swojej kolekcji w pop up store, czyli sklepie zajmowanym sezonowo — po określonym czasie butik zostanie zdemontowany. Tymczasowość wnętrza zachęciła jego autorów — architektów z pracowni Mili Młodzi Ludzie do stworzenia projektu w duchu less waste i redukcji ilości trwałych elementów, których nie da się odzyskać.

stroje kąpielowe prezentowane są na metalowych konstrukcjach standów i prostych, białych meblach

fot.: ONI Studio

Ostatecznie, większość zastosowanych elementów to wykonane przez projektantów autorskie meble i geometryczne mobilne bryły, które będą mogły w przyszłości zostać użyte w kolejnych lokalizacjach i odsłonach butiku.

mocne kolory w małym wnętrzu

Wybierając materiały, architekci inspirowali się surowym, industrialnym otoczeniem budynku dawnej elektrociepłowni. Ściany pomalowane zostały na dwa kolory — w górnej części na odcień złamanego pomarańczu, a w dolnej na biało.

   

po lewej: fragment ekspozycji butiku; po prawej: przymierzalnia

fot.: ONI Studio

Główną część niewielkiego butiku stanowi przestrzeń eksponująca kolekcję marki. Stroje kąpielowe prezentowane są na metalowych konstrukcjach standów w odcieniu ciepłego różu i prostych, białych meblach. W głębi sklepu zaprojektowano pomarańczową ladę z lustrzanym akcentem na froncie, który, jak piszą autorzy projektu, nadaje meblowi lekkości i wyglądu vintage, współgrającego z charakterem marki. Przestrzeń ekspozycyjna od części przebieralni oddzielona jest poprzez fioletowy parawan w kształcie fali.

   

przestrzeń ekspozycyjną od przymierzalni oddziela fioletowy parawan

fot.: ONI Studio

Na tym intensywnym kolorystycznie tle stroje kąpielowe prezentują się niczym część dekoracji — wielobarwne, wyraziste odcienie ułożone od intensywnie czerwonych przez pomarańczowe, beżowe i brązowe, po niebieskie i na końcu czarne, przywodzą na myśl kolory ciepłego zachodu słońca na wymarzonych wakacjach.

 
oprac.:
Ola Kloc

Głos został już oddany

okno zamknie się za 5

Odkryj przyszłość już teraz: platforma cyfrowa GROHE X
Odkryj przyszłość już teraz: platforma cyfrowa GROHE X