Karyna Milchina – Hotel butikowy „Sen Rousseau”

Dobrawa Bies
31 grudnia '20
Dane techniczne
Typ: praca dyplomowa licencjacka
Rok obrony: 2020
Nazwa: „HOTEL BUTIKOWY »SEN ROUSSEAU«”
Autor: Karyna Milchina
Uczelnia:
Akademia Sztuk Pięknych im. J. Matejki w Krakowie
Promotorki:

prof. dr hab. Elżbieta Pakuła-Kwak, dr Joanna Łapińska

Co czyni hotel butikowym? W klasycznym sensie jest to elitarny minihotel, ucieleśnienie kreatywności, luksusu i wyłączności. Ekskluzywność i doskonała obsługa, której standardy są takie jak w hotelach pięciogwiazdkowych. Mają swój styl i są zawsze wyjątkowe. Wystrój wnętrz jest unikatowy, a każdy pokój ma swój niepowtarzalny charakter.

Wnętrze restauracji
hotelu butikowego

kolorowa sala śniadaniowa

© Karyna Milchina

W przeciwieństwie do zwykłych hoteli, butikowe mają urok i kameralną atmosferę, liczba gości nie przekracza tu pięćdziesiąt, zwykle jest znacznie mniejsza. W wyposażeniu wnętrz często znajdują się historyczne meble i dzieła sztuki. Dla osób ceniących ciszę, wygodę i wyszukany styl to miejsce idealne. Hotele butikowe zazwyczaj są lokalizowane w odpowiednio zaadaptowanych zabytkowych budowlach, takich jak stare kamienice, pałace, zamki, najczęściej w centrum miasta. Często są one otwierane również w budynkach byłych fabryk, muzeów, warsztatów, w hangarach lotniczych, na statkach.

Recepcja hotelu
butikowego

recepcja hotelowa

© Karyna Milchina

Pierwsze hotele butikowe powstały w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych w latach osiemdziesiątych i zyskały taką popularność, że ich odpowiedniki zaczęły się otwierać na całym świecie. Aranżacja ich wnętrz może być nowoczesna, bardziej klasyczna, eklektyczna, jak również inspirowana dziełami sztuki. Różnica między hotelem butikowym a zwykłym polega przede wszystkim na odważnych rozwiązaniach projektowych oraz wdrażaniu innowacyjnych pomysłów. W takim miejscu nigdy nie będzie dużej liczby pokoi, ponieważ nacisk kładziony jest na jakość oferowanych usług i warunki życia. W związku z tym w takim hotelu ceny są zawsze wyższe.

Rzut parteru
butikowego hotelu

rzut parteru hotelu butikowego

© Karyna Milchina

zgubić się w dżungli. Inspiracja

Chciałam przekształcić hotel w prawdziwy obiekt sztuki, bez ograniczania się. Więc „oderwałam” ramy z obrazów Henri’ego Rousseau i pozwoliłam im rozrosnąć się, dosłownie przenikając do wszystkich pomieszczeń.

Zielony pokój
hotelowy

pokój zielony

© Karyna Milchina

Francuskiego malarza samouka Henri’ego Rousseau zaliczano do nurtu prymitywistów. Urodził się 21 maja 1844 roku w Paryżu, zmarł na gangrenę 2 września 1910 roku. Pracował jako urzędnik, przez co nazywano go Celnikiem, a po przejściu na wcześniejszą emeryturę z powodu śmierci drugiej żony zaczął malować obrazy, miał wtedy czterdzieści jeden lat. Szkicował już wcześniej. Potrafił spędzać całe wolne od pracy dnie na wpół wiejskich przedmieściach Paryża, sporządzając impresjonistyczne szkice. Najbardziej znany jest z malowania dżungli, której nigdy nie widział na własne oczy, posługiwał się wyłącznie swoją wyobraźnią. Palmy mógł obejrzeć w ogrodzie botanicznym Jardin des Plantes, w ogrodzie zoologicznym rysował małpy, tygrysy i węże. Później jego wyobraźnia łączyła to w całość.

Pokój kolorowy
w butikowym hotelu

pokój kolorowy w butikowym hotelu

© Karyna Milchina

Klimatyczne i kolorowe obrazy Rousseau stanowią dobrą inspirację do zaprojektowania hotelu butikowego. Każdy z nich składa się z wielu szczegółów, które można ciekawie zinterpretować. Charakterystyczne bogactwo wzorów jest właśnie tym, czego szukam.

Głównym obrazem, na cześć którego hotel został nazwany, jest „Sen”. To ostatni obraz stworzony przez malarza, będący jednocześnie podsumowaniem jego twórczości, utrzymany w charakterystycznej ciemnozielonej kolorystyce. Przyglądając się pracy, można dostrzec chowającego się w trawie lwa, zaklinacza węży i kolorowe ptaki. Melodia zaklinacza usypia dziewczynę leżącą na kanapie i hipnotyzuje zwierzęta. Czy to bohaterka śni malowniczą dżunglę, czy może malarz odzwierciedla swoje egzotyczne sny?

Pokój niebieski
w butikowym hotelu

pokój niebieski

© Karyna Milchina

mix & match

Myśląc o stylu, w którym miałby być zaaranżowany mój hotel, prawie od razu doszłam do wniosku, że musi to być mix & match. Niezwykły, łączący różne elementy, świetnie odpowiada wymaganiom hotelu butikowego. Każde wnętrze, wykonane w tym stylu jest niepowtarzalne, właśnie takie pragnę zaprojektować.

Trend ten popularny jest wśród ludzi odważnych i kreatywnych. Mix & match to sztuka łączenia człowieka z pięknem, kreowania własnego stylu, własnej osobowości. Polega na sprytnym łączeniu materiałów, wzorów i kolorów, daje możliwość mieszania stylów, gromadzenia kontrastowych elementów. Dziwaczny, niezwykły klasyk w nowym, nowoczesnym kontekście, w którym możliwe jest połączenie różnych, także odległych epok.

Dyplom jest publikowany w ramach konkursu Najlepszy Dyplom – Wnętrza.

Karyna Milchina

© Autorka

Głos został już oddany

Velux ArchiTips
FORMICA