Zobacz w portalu A&B!
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty

Kontrast i geometria. Projekt wnętrz showroomu marki kosmetycznej Moré

Dobrawa Bies
19 stycznia '22

Alicja Pieczykolan, studentka Wydziału Architektury Wnętrz, Wzornictwa i Scenografii Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu zaprojektowała showroom niszowej marki kosmetycznej Moré. Zestawiając kontrastowe kolory i geometryczne formy stworzyła przestrzeń stopniowo odsłaniającą się przed odbiorcą.

Projekt wnętrz
showroomu marki kosmetycznej Moré, aksonometria

założeniem autorki było stworzenie nietypowego wnętrza użyteczności publicznej

© Alicja Pieczykolan

Koncepcja showroomu marki kosmetycznej Moré powstała jako projekt semestralny Alicji Pieczykolan na zajęciach w pracowni projektowania architektury wnętrz, prowadzonych przez dr hab. Katarzynę Annę Jagiełło, Aleksandrę Przybyłę i Tomasza Taciaka. Głównym założeniem autorki było stworzenie nietuzinkowego wnętrza użyteczności publicznej, które, już od samej fasady budynku, będzie zachęcać przechodniów do przekroczenia progu i odkrywania zmiennej architektury przestrzeni showroomu.

Wnętrze showroomu    Szklane półki we wnętrzu
showroomu

wizytę w showroomie rozpoczynamy od hallu, biegnącego wokół całego lokalu

© Alicja Pieczykolan

strefowanie przestrzeni

Autorka, projektując układ wnętrz inspriowała się założeniami i mottem marki kosmetycznej Moré. W ten sposób powstała podzielona na strefy przestrzeń, działająca niczym labirynt, który stopniowo odsłania swoją tajemnicę.

rzut showroomu

rzut showroomu

© Alicja Pieczykolan

Wizytę w showroomie rozpoczynamy od hallu, biegnącego wokół całego lokalu, który dzieli się na część ekspozycyjną produktów oraz miejsce do personalizacji kosmetyków, a kończymy na pomieszczeniu przypominającym szkatułkę, usytuowanym w samym środku lokalu, w którym mieści się sekcja sprzedaży.

Fasada showroomu
wykonana jest ze szklanych cegieł

fasada showroomu wykonana jest ze szklanych cegieł

© Alicja Pieczykolan

szklane cegły i kontrastowe kolory

Ważnym aspektem przy projektowaniu przestrzeni prezentującej produkty kosmetyczne, jest duża ilość rozproszonego światła dziennego. Z tego powodu studentka stworzyła całą, frontową fasadę obiektu oraz część przeznaczoną do personalizacji kosmetyków ze szklanych cegieł przepuszczających odpowiednią ilość światła naturalnego. Charakterystycznym akcentem wnętrza jest mocna kolorystyka w kontrastowych zestawieniach krwistej czerwieni ze zgniłą zielenią oraz czerni i bieli. Poprzez fakturowe rozmalowanie, barwy wnętrza mocno działają na zmysł wzroku odwiedzających showroom.

Hall i szklane
półki

charakter wnętrzu nadają kontrastowe kolory

© Alicja Pieczykolan

geometryczne formy

Wyposażenie showroomu to elementy stałe, które również zostały zaprojektowane przez autorkę. Regały ekspozycyjne, nachodzące na korytarze i je przeplatające, mają stanowić tło dla produktów marki, dlatego ich półki są minimalistyczne w wyrazie. Detal schodkowania zauważany jest dopiero na kolumnach konstrukcyjnych, wizualnie łączących kontrastową czerwień podłogi wykonanej z żywicy z czernią farby sufitu.

Wnętrze szkatułki    Część sprzedażowa

sekcja sprzedaży to przestrzeń pełna bieli i czerni

© Alicja Pieczykolan

Z kolei zaglądając do „szkatułki” z sekcją sprzedaży, uwagę przyciągają geometryczne białe i czarne formy oraz rozrzeźbiona bryła lady, będąca odpowiedzią na ścienne i podłogowe mozaiki.

Całość projektu, pomimo swojej skrajnej różnokształtności, uzyskuję spójną całość, trwającą w nieprzerwanym dialogu artystycznym — podsumowuje autorka.

 

Dobrawa Bies

Głos został już oddany

Seria Austin – klamki do drzwi wewnątrzlokalowych
IC Project – narzędzie stworzone dla biura architektonicznego
Nowoczesne Biurowce – Trendy