Zobacz w portalu A&B!
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty

Dobry plakat, czyli jaki? Wykład online o Polskiej Szkole Plakatu

14 maja '20

Już dzisiaj zapraszamy na spotkanie ze sztuką online, którego tematem jest „Polska Szkoła Plakatu”. Wydarzenie należy do cyklu wykładów pt. „Sztuka ku pokrzepieniu serc” organizowanych przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii.

Dobry plakat, czyli jaki?

Dobry plakat jest czymś więcej niż tylko nośnikiem reklamowym — może być sztuką, a nawet dziełem sztuki! Polska ma w tej dziedzinie długie i ciekawe tradycje. „Polska Szkoła Plakatu” to kategoria bardzo pojemna i niejednoznaczna — przyjmuje się jednak, że dotyczy prężnego rozwoju rodzimej sztuki plakatu okresu od lat 50. do 70. XX wieku. Choć powstające wówczas projekty były bardzo zróżnicowane stylistycznie, ich wspólnymi cechami były jednak lapidarność i oszczędność formy, ironiczny humor oraz nowatorskie liternictwo. Do dziś PRL-owskie grafiki robią furorę na świecie, a liczne polskie wersje plakatów do wielkich hollywoodzkich filmów uznawane są za ciekawsze od oryginalnych.

Wykład online o „Polskiej Szkole Plakatu”

Spotkanie należące do cyklu pt. „Art branding: sztuka kreacji” odbędzie się online na platformie Microsft Teams. Wykład poprowadzi Anna Palacz-Brzezińska — historyczka sztuki, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracowała z takimi instytucjami jak Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie czy Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Przez dwa lata specjalistka w Dziale Merytorycznym Domu Aukcyjnego Libra. Miłośniczka architektury powojennego modernizmu, polskiego designu drugiej połowy XX wieku i fotografii architektury. Od 2019 roku współpracuje z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii.

  • temat: „Polska Szkoła Plakatu”
  • data: 14 maja br. godz. 19.00
  • miejsce: spotkanie online

Cykl spotkań online. Sztuka ku pokrzepieniu serc.

© archiwum organizatorów

Spotkania dla wszystkich

W spotkaniach organizowanych przez Fundację APH oraz jej mecenasa, Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia, może wziąć udział każdy. Wystarczy jedynie dostęp do internetu. Celem Fundacji APH jest przekazanie wiedzy w sposób zrozumiały dla każdego, zainteresowanie kulturą zarówno polską, jak i zagraniczną. Jak twierdzą organizatorzy:

Wiemy, że działania artystyczne mają w sobie ogromny potencjał: motywują do działania, pobudzają wyobraźnię i rozbudzają kreatywność. Przyjrzenie się najlepszym realizacjom artystycznym z całego świata pomoże nabrać dystansu do otaczającego świata, problemów i zadań.

 

oprac. red. 

Głos został już oddany

okno zamknie się za 5

Seria Austin – klamki do drzwi wewnątrzlokalowych
IC Project – narzędzie stworzone dla biura architektonicznego
TRENDY [2022] - Modna łazienka