Jedna z najpiękniejszych cukierni w Polsce. Wnętrze Bon Bon autorstwa UGO Architecture

Marta Kowalska
08 lutego '21

Gdy piękne wnętrze i doskonały smak idą w parze, można w pełni nakarmić zmysły. Cukiernia na rynku w Opolu zasłynęła nie tylko z naprawdę wyjątkowych słodkości. Dzięki wnętrzu autorstwa UGO Architecture, Bon Bon dołączyła do grona najpiękniejszych cukierni w Polsce.

fot. Tomo Yarmush | tomoyarmush.com

więcej niż witryna

Z opolskiego rynku kierujemy się do cukierni Bon Bon. Przekraczając próg, wnętrze przenosi nas do innej epoki. Projekt inspirowany jest latami 20. ubiegego wieku i nowojorskim stylem gastronomii. Wpływy art déco przeplatają się ze współczesnymi trendami. Szmaragdowe wykończenia i kamienne powierzchnie nasuwają na myśl modernistyczną kamienicę. Współczesna cukiernia butikowa to nie tylko smak, ale całokształt doświadczenia, gdzie słodkie produkty są spójne z przestrzenią. Artystyczne witryny wystawowe eksponują najlepsze praliny, ciastka i torty, nie przyćmiewając ich, a dopełniając kolorem i kompozycją.

fot. Tomo Yarmush | tomoyarmush.com

tarrazzo, szmaragd i złoto

Modernistyczna posadzka, wyłożona płytkami tarrazzo w grafitowym kolorze wiedzie nas prosto do ozdobnej lady. To właśnie lada jest centralnym i najbardziej charakterystycznym elementem wnętrza. Wzrok przykuwa piękne, mosiężne zdobienie w kształcie  półłuków, które wyróżnia się na tle pudrowego lastryko. Zza masywnej lady kuszą przepiękne torty, czekoladowe praliny, doskonałe eklery i makaroniki. Podobnie jak wnętrze, tak i desery cechuje niezwykła precyzja wykonania i dbałość o każdy, nawet najmniejszy detal. Ani witryna, ani tło lady nie odwracają od nich uwagi, to słodkości są w cukierni najważniejsze.

fot. Tomo Yarmush | tomoyarmush.com

art déco

Za ladą znajduje się perła wzornictwa art déco z okresu prosperity, czyli potężny, czeczotowy kredens z szlachetnego orzecha. Pełni funcję barku, ale i oddziela przestrzeń kawiarni od zaplecza technicznego, nieuchwytnego dla oka gościa. Chociaż w całym wnętrzu dominują geometryczne wykończenia, wyjątkiem są lampy. Ozdobne kinkiety w kształcie kwiatów stanowią minimalistyczne dekoracje ścienne. Nad bufetem umieszczono złoty żyrandol o nietypowym, owalnym kształcie. 

fot. Tomo Yarmush | tomoyarmush.com

teatralność i transparentność

Ciężkie, szmaragdowe kurtyny równoważą ilość dziennego światła, które wpada przez witryny okienne cukierni, ale również dodają wnętrzu tajemniczości i elegancji. Poza oknami witryn od strony rynku, słońce wpada do pomieszczenia przez pracownię cukierniczą. Część robocza lokalu została odgrodzona od części kawiarnianej dekoracyjną ścianą z paneli mlecznego szkła, wykończoną metalowymi, ozdobnymi połączeniami. Przeszklone drzwi pozwalają też obserwować pracę cukierników, a ciemne kurtyny dodają całości teatralnego efektu. Drzwi dają również możliwość wytłumienia hałasów z pracowni cukierniczej. Eksluzywne restauracje i kawiarnie, dla których istotna jest transparentna jakość pracy coraz częściej stawiają na tego typu rozwiązanie przestrzeni, które pozwala na swego rodzaju podglądanie kucharzy i cukierników. Różowe terrazzo z lady zastosowano także na posadzce, dzięki czemu przestrzeń kawiarniana płynnie łączy się z pracownią cukierniczą. Pod przeszklonymi drzwiami i ścianami ustawiono są stożkowe stoliki oraz wygodne fotele. Projekty mebli nawiązują do wzornictwa Bauhausu

fot. Tomo Yarmush | tomoyarmush.com

liczą się detale

Bonbon istnieje od 2018 roku. Głównym cukiernikiem jest Kazimierz Targowski, a opiekunką i dobrą duszą całego przedsięwzięcia Katarzyna Bukowiec-Jędrzejów, która nie ustaje w dążeniach do ciągłego rozwoju opolskiego konceptu cukierniczego. Miejsce łączy ludzi, którzy kochają to co robią, a cukiernictwo jest dla nich sposobem na dawanie innym niezwykłego przeżycia, dlatego ich twórczość jest dopracowana od smaku, po najmniejszy detal estetyczny. Zdobienia, kolory i kształty wyrobów cukierniczych, dentyfikacja wizualna, pudełka na torty... Nic więc dziwnego, że postawili na nietuzinkowy projekt wybitnego architekta młodego pokolenia Hugona Kowalskiego.

Marta Kowalska

Głos został już oddany

okno zamknie się za 5

Velux ArchiTips
FAKRO Innoview