reklama

Metamorfoza wnętrz olsztyńskiego hotelu Kopernik. Projekt pracowni Tremend

Dobrawa Bies
13 lipca '21

Hotel Kopernik w Olsztynie zyskał nowe, pełne światła i nastrojowych kolorów wnętrza. Pracownia architektoniczna Tremend Sp. z o.o. podjęła się odnowienia 36 pokoi i korytarzy. W efekcie powstały przestrzenie nawiązujące do krajobrazu Warmii — mglistych jezior, dzikich plaż i lasów. O pracy projektowej, inspiracjach i budowaniu nastroju rozmawiamy z architektką Magdaleną Federowicz-Boule.

Jednym z często odwiedzanych przez turystów hoteli na Warmii, jest położony w centrum Olsztyna Kopernik należący do Polskiego Holdingu Hotelowego. Niedługo będzie mógł on powitać gości swoimi nowymi wnętrzami zaprojektowanymi przez pracownię Tremend. Za rewitalizacją obiektu stoi natomiast Forbis Design Build. Remont, któremu poddano 36 pokoi i korytarze, przeprowadzano według koncepcji „projektuj i buduj”, która opiera się na dopasowaniu planów do zmieniających się warunków technicznych. Proces zakończy się niebawem, a hotel otworzy się pod nowym szyldem Best Western Plus.

Wnętrze jednego
z pokoi hotelowych

szafirowe akcenty nawiązują do tafli jeziora Ukiel

fot.: Polski Holding Hotelowy © Tremend

Dobrawa Bies: Olsztyński Kopernik niedługo zyska nowe oblicze, a to dzięki pracowni Tremend. Proszę opowiedzieć o projekcie. Czego wymagał od Państwa inwestor?

Magdalena Federowicz-Boule: Jako pracownia projektowa odpowiedzialni byliśmy za renowację wnętrz wszystkich 36 pokoi i korytarzy hotelowych. Renowacja hotelu to trudne zadanie dla architekta. Wydaje nam się jednak, że w kontekście obecnych problemów środowiskowych jest to temat wdzięczny. Jako architekci walczymy o to, żeby zachować to, co się da, a jednocześnie staramy się nadać hotelowi „nowy look” zgodny z aktualnymi trendami. Renowacja hotelu to praca artystyczna w wyznaczonym przez inwestora budżecie. Jest to ważne zarówno kontekście ekonomicznym, jak i ekologicznym — „less is more”.

Dobrawa: Projektowanie to także opowiadanie historii. O czym są wnętrza hotelu Kopernik?

Magdalena Federowicz-Boule: Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i staramy się opowiedzieć historię danego miejsca. Tworzymy swoiste „story”. W przypadku hotelu Kopernik jest to opowieść o okolicy, o mglistych, romantycznych pejzażach Warmii, jeziorach, drzewach i otaczającej nas naturze. Staraliśmy się nawiązać do tego poprzez użycie materiałów w kolorach ziemi, poprzez naturalne struktury i faktury, zastosowanie drewna. Szafirowe elementy nawiązujące do tafli jeziora Ukiel stają się akcentami spajającymi wnętrze w harmonijną całość. Te kolorystyczne motywy znajdziemy w malarskich tkaninach, autorskich wzorach i grafikach zastosowanych w pokojach.

Pokój hotelowy projektowany
przez Tremend

naturalne materiały i stonowane kolory budują nastrój sprzyjający wyciszeniu i relaksowi

fot.: Polski Holding Hotelowy © Tremend

Dobrawa: Jednym z ważniejszych elementów budujących wnętrza są naturalne materiały i stonowane kolory. Jaki nastrój chcieli Państwo wywołać wśród gości hotelu?

Magdalena Federowicz-Boule: Emocje klienta i jego nastrój to jeden z kluczowych elementów, o których myśli się zaczynając koncept hotelu. Staramy się, aby gość czuł się dobrze w zaprojektowanych przez nas wnętrzach. W pokojach jest to atmosfera wyciszenia, relaksu i odpoczynku. Staraliśmy się uzyskać to poprzez wykorzystanie naturalnych materiałów i stonowanych kolorów. Należy również podkreślić fakt, że w projektowaniu wnętrz hotelowych to światło odgrywa olbrzymią rolę: często pozwala całkowicie zmienić atmosferę danego wnętrza i oddziałuje na emocje klienta. Poprzez dobór odpowiedniego oświetlenia i materiałów delikatnie przyciemniliśmy korytarze, co stwarza poczucie intymności i bezpieczeństwa. Należy pamiętać też o tym, że hotelowe pokoje nie służą tylko do odpoczynku. Goście mogą chcieć w nich także pracować. W takim wypadku oświetlenie odgrywa olbrzymią rolę i umożliwia stworzenie wielofunkcyjnej przestrzeni.

Nowe korytarze hotelu
Kopernik

architekci przyciemnili korytarze stwarzając poczucie intymności

fot.: Polski Holding Hotelowy © Tremend

Dobrawa: Projektowanie wnętrz publicznych rządzi się innymi prawami niż projektowanie wnętrz na przykład mieszkań. Czy wiąże się to z większymi wyzwaniami?

Magdalena Federowicz-Boule: Rzeczywiście, projektowanie pokoi hotelowych i części wspólnych rządzi się innymi prawami niż projektowanie wnętrz domów i mieszkań. Zaczynając proces projektowy, należy zrozumieć, kto będzie klientem danego miejsca: gość biznesowy, turysta, a może jedno i drugie? Jest to praca człowieka z myślą o drugim człowieku. Projektując hotele, staramy się wywoływać efekt „wow”. Budujemy emocje u klienta poprzez zaskoczenie, a jednocześnie dbamy o funkcjonalność wnętrza. Bardzo ważny jest dobór materiałów odpornych na ścieranie, zniszczenia, niepalność. Trzeba pamiętać, że jest to miejsce użyteczności publicznej. Ważne jest, aby wnętrza były na tyle uniwersalne, by każdy gość czuł się w nich dobrze i chciał do tego hotelu wracać. Jednocześnie hotel powinien być na tyle wyjątkowy, by goście robiąc sobie zdjęcie w jego wnętrzu i wrzucając je na Instagram, zachęcali innych do przyjazdu.

Dobrawa: Dziękuję za rozmowę.

 

rozmawiała: Dobrawa Bies

Głos został już oddany

EQUITONE [lunara] - materiał elewacyjny z włókno-cementu
Margate XLDF – cegła klinkierowa o wyjątkowej fakturze oraz barwie
REHAU NA WARSAW HOME
TRENDY - Modne meble, elastyczne oświetlenie