PDA 2024 – materiały i technologie dla Architekta. Korzystaj z darmowej wersji online
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Następny przystanek

27 lutego '19
Dane techniczne
Inwestor: Miasto Kehl
Lokalizacja: Niemcy, Kehl
Pracownia: J. MAYER H. i partnerzy, Architekten mbB
Zespół autorski: Jürgen Mayer H., Hans Schneider, Max Margorskyi

Kalendarium:

  • realizacja

 

2016–2018

Podstawowy materiał: Beton

Dla miłośników architektury taka wycieczka tramwajowa będzie nie lada gratką! Nowa linia tramwajowa łącząca niemiecki Kehl z francuskim Strasburgiem pozwala nie tylko sprawnie przemieścić się między tymi przygranicznymi miastami, ale i zobaczyć świetne realizacje współczesnych architektów.

Po stronie francuskiej wysiądziemy na stacji zaprojektowanej przez Zahę Hadid. Terminal Hoenheim Nord z 2001 roku charakteryzuje się dynamicznie wyprofilowanym zadaszeniem, które integruje przystanek z sąsiadującym z nim parkingiem. Po niemieckiej stronie z kolei, przy ratuszu w Kehl, wysiądziemy na nowym przystanku projektu pracowni Jürgena Mayera — J. MAYER H. 

schemat linii tramwajowej łączącej niemiecki Kehl z francuskim Strasburgiem

© J. MAYER H

Przystanek składa się z dwóch wydłużonych zadaszeń, opartych o parę wertykalnie ustawionych, owalnych form. Pomiędzy nimi znajdują się ławki wyprofilowane w betonowych elementach. Całość wykonana jest z jasnych, obłych płyt betonowych. Jak piszą autorzy projektu, ta infrastrukturalna rzeźba łączy w sobie aspekty dynamiki, równowagi, labilności i mobilności. Surowe, betonowe płyty, mimo minimalistycznej formy, tworzą nie tylko funkcjonalny przystanek tramwajowy, ale i fantastyczną miejską rzeźbę.


oprac. red.

na podstawie opisu autorskiego

Głos został już oddany

BIENNALE YOUNG INTERIOR DESIGNERS

VERTO®
system zawiasów samozamykających

www.simonswerk.pl
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE